Melding, klacht of compliment

Laat het ons weten

Melding

Via een melding kan je ons informeren over iets dat gerepareerd moet worden of een situatie die opgevolgd of opgelost moet worden. Omdat onze diensten niet alles meteen kunnen opmerken, kan je ons helpen door deze problemen te melden.

Enkele voorbeelden: 

  • Een verkeersbord staat scheef, is beschadigd of ontbreekt. 
  • Een bepaalde verkeerssituatie wordt als problematisch ervaren: te veel of te snel verkeer, een weginrichting die negatief wordt ervaren, ... . 
  • Op een bepaalde locatie is er een verzakking in het fietspad. 
  • Er ligt zwerfvuil op een speelterrein. 
  • ... 

Stuur ons je melding

Klacht

De gemeente heeft vele taken en opdrachten. Het kan best gebeuren dat er eens iets misloopt.

Als je gelooft dat je fout behandeld bent geweest door een gemeentelijke dienst en je probleem geraakt niet opgelost met de betrokken dienst, dan kan je een klacht indienen. De klacht moet dus betrekking hebben op de werking van een gemeentelijke dienst. Anonieme meldingen en klachten worden niet behandeld.

Het gemeentelijk klachtenreglement maakt deel uit van het participatiereglement, dat je onderaan deze pagina vindt. 

Enkele voorbeelden: 

  • Een inwoner vindt dat hij onbeleefd is behandeld door een medewerker. 
  • Iemand klaagt dat een vergunning te laat of onjuist is afgehandeld. 
  • Een bewoner voelt zich genegeerd in een inspraakprocedure. 
  • Een burger vindt dat hij geen eerlijke behandeling kreeg door een gemeentelijke medewerker. 
  • ... 

Bezorg ons je klacht

Ben je niet tevreden met het verloop of de uitkomst van deze interne klachtenbehandeling? Dan kan je je richten tot de Vlaamse Ombudsdienst als tweedelijnsklachtenbehandelaar. haacht@vlaamseombudsdienst.be.

Voor meer info kan je terecht op de website van de Vlaamse ombudsdienst of telefonisch op het nummer 1700 (tussen 9 en 19 uur).

Compliment 

Ben je tevreden over een team of medewerker van gemeente of OCMW Haacht? Dat horen we graag! 

Laat hier je compliment of bedanking achter

Liever geen digitaal formulier maar een brief? Richt die dan aan het college van burgemeester en schepenen, Wespelaarsesteenweg 85, 3150 Haacht of mail naar secretariaat@haacht.be

Het secretariaat wijst de inkomende briefwisseling (brief of e-mail) toe aan de bevoegde dienst. Klachten worden overgemaakt aan de klachtencoördinator (de algemeen directeur). 

Laat het anderen weten

Voor sommige meldingen kan je niet bij ons terecht, maar kan je je richten tot de overkoepelende organisatie. 

Downloads