Naar content
Gemeente Haacht Gemeente Haacht
Zoeken
    Menu
    • Burgerzaken
      • Attesten en uittreksels
      • Geboorte en adoptie
      • Identiteit
      • Niet-Belgen
      • Overlijden
      • Reizen
      • Rijbewijs
      • Trouwen en samenwonen
      • Bevolkingscijfers
      • Verhuizen
      Populair
      • Adreswijziging
      • Kids-ID
      • Huwelijk
    • Gezin en welzijn
      • Budget- en schuldhulpverlening
      • Gezondheid en welzijn
      • Hulpdiensten en veiligheid
      • Internationale samenwerking
      • Kinderopvang
      • OCMW
      • Onderwijs
      • Senioren
      Populair
      • Medische wachtdiensten
      • Lokale politie
      • Brandweer
      • Drugs- en alcoholpreventie
    • Wonen en omgeving
      • Afval
      • Bouwen en verbouwen
      • Duurzaamheid
      • Huren en verhuren
      • Mobiliteit
      • Milieu, natuur en dieren
      • Nutsvoorzieningen
      • Ruimtelijke planning
      • Energie
      • Geoloket
      • Premies en leningen
      • Sociaal wonen
      • Wegenwerken en omleidingen
      • Wonen voor senioren en kwetsbare doelgroepen
      • Woningkwaliteit en veiligheid
      Populair
      • Wegenwerken
      • Afvalkalender
      • Recyclagepark
    • Vrije tijd
      • Cultuur
      • Jeugd
      • Organiseer een evenement
      • Sport
      • Toerisme
      • Verenigingenwerking
      • Winkelen
      Populair
      • Sport-, jeugd- en cultuurgala
      • Huur een locatie
      • Den Dijk
      • Kalender GC Den Breughel
      • HaBoBIB
      • Cadeaubon
      • Wandelen en fietsen
    • Ondernemen en werk
      • Kermis
      • Markt en jaarmarkt
      • Vacatures
      • Adviesraad lokale economie
      • Ambulante handel
      • Detailhandel
      • Duurzaam ondernemen
      • Hecht Haacht Bon - gemeentelijke cadeaubon
      • Hecht Haacht Bon: registreer je zaak
      • Het bestaat in Haacht
      • Hinderpremie bij openbare werken
      • Horecazaak uitbaten
      • Jobbonus voor werknemers en ambtenaren
      • JobbonusPLUS voor zelfstandigen
      • Landbouwadviesraad
      • Lokale handelaarsverenigingen
      • Taxidienst uitbaten
      • Thuisslachting
    • Bestuur
      • Adviesraden
      • Bekendmakingen
      • Beleidsdocumenten
      • Bestuursorganen
      • Inspraak en participatie
      • Bekendmaking van reglementen en verordeningen: werkwijze
      • Digitale besluitvorming
      • Vacatures
      Populair
      • Meldingskaart
      • Digitale besluitvorming
      • Gemeenteraad
    • Maak een afspraak
    • Sportzalen en -velden
      • Gemeenteschool: turn- of eetzaal
      • Vrijetijdscomplex Den Dijk
    • A tot Z
    • Contact
    • Openingsuren
    • Nieuwsbrief
    • Nieuws
    Naar top
    1. Home
    2. Nieuws
    3. Interne werking in het meerjarenplan
    Gemeente Gemeente Haacht
    Lees voor

    Interne werking in het meerjarenplan

    Haacht wil een warme gemeente zijn die zorgt voor alle inwoners. Dat staat te lezen in het nieuwe meerjarenplan voor 2020-2025. Hieronder focussen we op de doelstelling 'een performate en klantgerichte organisatie'.

    Het lokaal zorgbestuur Haacht is een performante en klantgerichte organisatie die kwaliteitsvol werkt, open communiceert, een modern HR-beleid voert en streeft naar een verhoging van de digitale maturiteit. 

    Communicatie

    We zetten de interne en externe communicatie in om de doelstellingen te realiseren en onze dienstverlening te optimaliseren en maken werk van transparante en inclusieve communicatie met aandacht voor inspraak en participatie. De openingsuren van de loketten worden regelmatig geëvalueerd en afgestemd op de noden van de doelgroep.

    We kiezen voor een algemeen laagdrempelige inclusieve communicatie, vanuit een weloverwogen kanaalstrategie en met aandacht voor alle doelgroepen en met een consequent gebruik van de huisstijl. Ook maken we werk van constructieve interne communicatie die de onderlinge samenwerking en de kwaliteit van de dienstverlening versterkt.

    We voldoen aan de verplichtingen inzake openbaarheid van bestuur en voeren een actief beleid op het vlak van betrokkenheid en inspraak van burgers of specifieke doelgroepen.

    Via ons nieuwe participatieplatform hecht.haacht.be geven we inwoners een stem in het beleid. Zo kon je de voorbije maanden feedback geven op het mobiliteitsplan en kon je stemmen op de ideale locatie voor deelauto’s en -fietsen. Registreer je op het platform om op de hoogte te blijven van toekomstige initiatieven.

    Om burgers nog beter te kunnen informeren, wordt bovendien geïnvesteerd in digitale infoborden.

    Organisatiewaarden

    We dragen bij tot een ‘hecht Haacht’ door in te zetten op een klantgerichte, responsieve en tijdige (interne en externe) dienstverlening, gestoeld op de vijf organisatiewaarden.

    Personeelsbeleid en interne werking

    We kiezen voor een strategische benadering van HRM, waarin personeelsbeleid, personeelstaken en de strategische doelstellingen van de organisatie op elkaar afgestemd worden door zowel een verticale (HRM ondersteunt de organisatiestrategie) als horizontale integratie (integratie van de verschillende fasen van de HRM-cyclus: werving en selectie, prestatie, beoordeling, opleiding en ontwikkeling, beloning).

    We hanteren een kader voor organisatiebeheersing, kennen de belangrijkste verbeterpunten en risico’s voor de management- en ondersteunende processen, en hanteren een strategie – waarover zesmaandelijks gerapporteerd wordt - om ze te beheersen. 

    Digitalisering

    Als organisatie willen we evolueren naar meer digitale maturiteit. Dat wil zeggen dat digitale technologie wordt geïmplementeerd op verschillende vlakken, zoals informatiebeheer, beleid en dienstverlening. Een digitaal mature organisatie gaat doordacht om met digitale evoluties en gaat ermee aan de slag wanneer dat nuttig is.

    Bij de samenvoeging van gemeente en OCMW werd gestart met het project Haacht Virtueel Kantoor (H-ViK). De bedoeling is dat personeelsleden gelijk waar op gelijk welk moment kunnen werken. Daarbij werd veel aandacht besteed aan beveiliging en databescherming. Bij de start van de coronapandemie waren we als organisatie dan ook klaar om iedereen te laten telewerken.

    Het digitaal afleveren van documenten en digitaal ontvangen van meldingen werd gerealiseerd door het nieuwe digitale loket burgerzaken, waarmee je verschillende documenten meteen online kunt aanvragen, en de verdere uitbouw van meldingsformulieren op de gemeentelijke website. Ook het indienen van omgevingsvergunningen is volledig gedigitaliseerd. In het gemeentehuis zijn raadpleegposten die op afspraak gebruikt kunnen worden om dossiers in te kijken.

    Gepubliceerd op  zo 01 nov 2020

    Deel deze pagina

    • Facebook
    • Twitter
    • linkedIn

    Nieuwsbrief

    Mis geen enkel nieuwtje.

    Abonneer je op de nieuwsbrief
    • 2025 © haacht.be
    • Privacy
    • Cookies
    • Protocollen
    • Toegankelijkheid
    • sitemap

    Deel deze pagina

    • Twitter
    • Facebook
    • Instagram
    • Hoplr
    • LinkedIn
    • Youtube
    • LCP