In februari 2011 ondertekenen de gemeente en het OCMW een Charter voor een toegankelijke lokale dienst- en hulpverlening.
- Wij doen inspanningen om jouw behoeften te leren kennen. Enkel zo kunnen wij je de dienstverlening aanbieden die je nodig hebt.
- Wij streven ernaar dat je onze dienstverlening kent en dat je weet waar je met jouw vraag of probleem terecht kan.
- Wij onderzoeken regelmatig of onze dienstverlening bruikbaar is voor jou en of het aan jouw verwachtingen voldoet.
- De kostprijs mag je niet verhinderen onze dienstenverlening te gebruiken. We onderzoeken of we kunnen steunen als de prijs een probleem is.
- Wij streven ernaar onze dienstverlening te organiseren op plaatsen die voor jou bereikbaar zijn.
- Wij doen inspanningen om onze dienstverlening aan te bieden op verschillende momenten en op verschillende manieren, zodat openingsuren voor jou geen belemmering vormenzijn.
- Wij proberen je steeds verder te helpen, ook als je vraag onduidelijk is of als wij zelf het antwoord niet kennen.
- Wij hebben vaak persoonlijke gegevens van je nodig, maar wij gebruiken dieeze enkel voor onze dienstverlening. Wij respecteren jouw privacy. Lees ons privacybeleid vraag naar een gedrukte versie.