De app houdt je op de hoogte van al je overheidszaken, zoals dossiers, afspraken en nieuwe eBox-documenten. Je kan er het nieuws uit Haacht volgen, meldingen doen of premies en vergunningen aanvragen. Daarnaast dient de app ook als portefeuille om persoonlijke documenten, zoals certificaten, attesten en op termijn je identiteitsdocumenten, veilig te bewaren.
Burgers moeten nu op verschillende overheidswebsites aanmelden om een overzicht te hebben van al hun zaken bij de overheid. Met de nieuwe Haacht app bundelen we alles in één handige mobiele app. De app kreeg de naam van onze gemeente, maar je kan er dus ook de Vlaamse dossiers opvolgen of federale documenten en attesten terugvinden.
Van Brussel Centraal naar Burger Centraal
De gemeente staat veel dichter bij onze inwoners dan de overheid in Brussel. Met de nieuwe app krijg je bij de gemeente ook toegang tot de diensten van andere overheden. We brengen de overheid naar de burger en dus moet je niet meer naar Brussel gaan voor een document of attest. Met de app heb je Haacht altijd op zak. Omdat we als gemeente digitalisering en een vlotte dienstverlening hoog op de agenda zetten, sprongen we samen met twaalf andere steden en gemeenten meteen mee op de trein als pionier om een app op maat van Haacht te lanceren.
Download de mobiele app Mijn Burgerprofiel
Hulp nodig?
Problemen met aanmelden of nog vragen over Mijn Burgerprofiel, hier vind je alle informatie over Mijn Burgerprofiel. Bellen kan ook, naar 1700, het gratis informatienummer van de Vlaamse overheid.